Silnik bazuje na dobrze znanym modelu Cayman B.
Na nowo została zaprojektowana głowica silnika. Posiada funkcję GPS. Silnik współpracuje ze specjalnym programem dostępnym na smartfony. W komplecie znajdują się wszystkie niezbędne śruby montażowe ze stali nierdzewnej, służące do zamocowania silnika bezpośrednio do łodzi. Opcjonalnie istnieje możliwość dokupienia uchwytu szybkiego montażu. Przeznaczony jest zarówno na wodę słodką jak i słoną.
Zaawansowana technologia GPS
Aby uzyskać pełną funkcjonalność silnika producent stworzył specjalną aplikację* dla urządzeń z systemem Android lub iOS o nazwie Helmsman. Dzięki aplikacji można całkowicie kontrolować silnik (sterowanie, obroty, pozycja itp.). Silnik będzie poruszał się dokładnie tam gdzie chcemy (GPS z dokładnością do 5m).
*Dokładny opis aplikacji na dole strony
Montaż na dziobie łodzi
Silnik montuje się na dziobie łodzi. Zapewnia on bardzo dobrą zwrotność podczas pływania. Dobrze sprawdza się również jako silnik manewrowy. Można go używać zarówno w wodach słodkich jak i słonych. Wytrzymała kolumna z anodowanego aluminium jest odporna na korozję i uszkodzenia. Dodatkową ochronę przed uderzeniem o dno stanowi płetwa silnika.
Płynna regulacja obrotów - Maximizer
Maximizer to urządzenie elektroniczne, które zastępuje standardowy przełącznik biegów.
Zapewnia płynną regulację obrotów, co daje możliwość ustawienia precyzyjnie prędkości. Szczególnie jest to istotne przy trollingowaniu.
Wydłuża żywotność silnika oraz pozwala na znaczną oszczędność prądu podczas pływania (nawet 5-cio krotnie dłuższy czas pracy w porównaniu do przełącznika biegów).
Wskaźnik naładowania akumulatora
Silnik posiada 3-diodowy wskaźnik naładowania akumulatora.
Użytkownik może zapobiec w ten sposób nadmiernemu rozładowaniu akumulatora poniżej wartości 10,5V. Poniżej wskaźnika znajduje się przycisk do parowania silnika z pilotem.
Zdalne sterowanie pilotem PRZYCISK KOTWICY NA PILOCIE!
Silnik sterowany jest bezprzewodowo za pomocą pilota. Jest on dostępny w podstawowym wyposażeniu. Można go zamontować np. na nadgarstku lub wędce, dzięki temu mamy wolne ręce. Można też wykonać pełny obrót silnikiem - 360o.
Specjalna konstrukcja podstawy silnika pozwala na jego szybkie złożenie do pozycji poziomej. Wygodna rączka umożliwia wyjęcie silnika z wody w bardzo krótkim czasie.
Wygodne połączenie z akumulatorem
Dużym udogodnieniem dla użytkownika jest zastosowanie konektorów łączących silnik z akumulatorem. Można w szybki i prosty sposób podłączyć silnik do zasilania lub w sytuacjach awaryjnych równie szybko rozłączyć. Kabel silnika zakończony oczkami.
Śruba 3-łopatkowa
Silnik Cayman 55 GPS wyposażony jest w śrubę 3-łopatkową.
Aplikacja do obsługi silnika - Helmsman
Aplikacje można pobrać za darmo:
System Android (ver. 4.3 lub wyższa)
IPhone iOS (ver. 8 lub wyższa)
Podstawowe funkcje programu:
Specyfikacja:
Model | Cayman Helmsman 55 GPS |
Uciąg | 55 lbs |
Zasilanie | 12V |
Długość kolumny | 120 cm lub 137 cm |
Moc nominalna/max | 540W/660W |
Masa silnika | 13.4 kg |
Śruba | 3-łopatkowa 1200rpm |
Sterowanie | Pilot bezprzewodowy/Aplikacja |
Długość kabla zasilającego | ok. 1,5m |
Zalecane obciążenie łodzi | 400kg |
Zalecana długość łodzi | do 5,5m |
Biegi | Maximizer |
Zalecany akumulator | 105Ah lub większy deep cycle |
Przed dokonaniem zakupu prosimy potwierdzić dostępność.